Baten en Lasten
Baten en lasten (meerjarig) | Rekening | Begroting | Begroting | Raming | Raming | Raming |
Totaal baten | 5.738 | 1.053 | 1.071 | 1.071 | 1.071 | 1.071 |
Bijdragen rijk en mede-overheden | 3.785 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Opbrengsten derden | 1.953 | 1.053 | 1.071 | 1.071 | 1.071 | 1.071 |
Totaal lasten | 46.685 | 36.229 | 37.066 | 36.428 | 36.339 | 36.339 |
Apparaatslasten | 52.209 | 41.034 | 41.157 | 40.041 | 40.020 | 40.020 |
Inhuur | 6.337 | 3.504 | 1.854 | 1.838 | 1.838 | 1.838 |
Overige apparaatslasten | 2.640 | 673 | 669 | 669 | 648 | 648 |
Personeel | 43.232 | 36.857 | 38.634 | 37.534 | 37.534 | 37.534 |
Interne Lasten | -9.184 | -9.698 | -8.404 | -8.404 | -8.404 | -8.404 |
Concernbrede bedrijfsvoeringskosten | -2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Overige doorbelastingen | -9.182 | -9.698 | -8.404 | -8.404 | -8.404 | -8.404 |
Programmalasten | 3.660 | 4.893 | 4.313 | 4.791 | 4.723 | 4.723 |
Inkopen en uitbestede werkzaamheden | 3.039 | 3.202 | 3.404 | 3.378 | 3.691 | 3.799 |
Kapitaallasten | 220 | 436 | 425 | 413 | 402 | 294 |
Overige programmalasten | 401 | 1.255 | 484 | 1.000 | 630 | 630 |
Salarislasten WSW en WIW | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo voor VPB en reserveringen | -40.947 | -35.176 | -35.995 | -35.357 | -35.268 | -35.268 |
VPB | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo voor reserveringen | -40.950 | -35.172 | -35.994 | -35.357 | -35.266 | -35.266 |
Resultaat | -40.948 | -35.174 | -35.994 | -35.353 | -35.264 | -35.264 |
Toerekening overhead aan programma | ||||||
Overhead concernondersteuning en concernhuisvesting | 12.765 | 10.957 | 10.120 | 10.019 | 9.975 | 9.975 |
Overhead clustermanagement en ondersteuning | 0 | 10.082 | 11.656 | 11.246 | 10.686 | 10.686 |
Resultaat na Overhead | -53.713 | -56.213 | -57.770 | -56.618 | -55.925 | -55.925 |
Toelichting op de tabel
Baten
De baten bestaan uit opbrengsten van huisvuil- en andere bestuurlijke boetes, zoals boetes voor wildplassen, afval op straat gooien en hondenpoep. Daarnaast zijn er legesopbrengsten uit het verlenen van horeca- en evenementenvergunningen.
Lasten
De lasten bestaan grotendeels uit de personeelskosten van de stadswachten die verantwoordelijk zijn voor onder meer het wijkgerichte toezicht, naleving van drank- en horeca- en taxiwetgeving, de pandenaanpak voor bestrijding woonoverlast, het toezicht op de Maastunnel, het gemeentelijk cameratoezicht, beveiliging van gemeentelijke gebouwen en de brug- en sluiswachters.
Reserves
Er zijn geen geraamde toevoegingen of onttrekkingen ten laste of ten gunste van dit product.
Meerjarig verloop
Het resultaat na overhead daalt in 2017 ten opzichte van 2016 voornamelijk door het wegvallen van de vergoeding van het Havenbedrijf Rotterdam voor brug- en sluiswachters per 1 januari 2017. Deze daling wordt enerzijds beperkt door een lagere toerekening van overhead aan het product. Anderzijds is voor de periode 2017 en 2018 budget beschikbaar gesteld voor uitvoering van project Nota Schone Stad en Plan-oost. Vanaf 2019 vallen deze middelen weg en laat het resultaat een stabiel beeld zien.
Producten
- Raad
- Griffie, Rekenkamer en Ombudsman
- College
- Gebieden
- Dienstverlening (frontoffice)
- Burgerzaken
- Veilig
- Crisisbeheersing en brandweer
- Handhaven wet- en regelgeving
- Stedelijke bereikbaarheid
- Parkeren
- Duurzame mobiliteit
- Economie
- Markten
- Onderwijshuisvesting
- Onderwijsbeleid
- Cultuur
- Sport en Recreatie
- Openbare gezondheidszorg
- Zorg jeugd
- Zorg volwassenen
- Werk
- Inkomen
- Maatschappelijke Begeleiding en Advies
- Maatschappelijke Participatie en Activering
- Armoedebestrijding
- Afvalinzameling
- Reiniging
- Riolen en gemalen
- Wegen en Openbare Verlichting
- Water en Groen
- Vergunningen en toezicht
- Duurzaam
- Ruimte en wonen
- Milieu
- Gebiedsontwikkeling
- Grondzaken
- Erfpacht
- Commercieel vastgoed
- Maatschappelijk vastgoed
- Projectmanagement en engineering
- Belastingen
- Beheer algemene middelen
- Deelnemingen
- Financiering
- Lening- en garantieverstrekking
- Van Werk naar Werk
- Concernondersteuning
- Audits & Control
- Concernhuisvesting
- Verzekeringen
- Clusterondersteuning